neděle 19. června 2016

11.den, poslední na Liparech, 1.6.2016

"Poslední" den na Liparech...ráno jsem si ještě prošla centrum a pak jela na Cave Pomice - Porticello, kde je must-see pláž. Jako...je fakt hodně zvláštní. Nedejte se zblbnout internetovýma obrázkama, který vás nalákají na něco trošinku víc strhujícího a bílého. Jak už jsem psala na Liparech se těžila pemza - pomice a pak Unesco a stop a tadyta pláž je přímo pod bývalou továrnou, která už jen chátrá. Fakt zvláštní. Pemza tu je všude kolem, proto prý tu je voda tak tyrkysově modrá. 


Obrázek na googlu
Realita bez photoshopu :-D 





Odtud jsem šla po silnici (celou dobu se bála troubení a že mi někdo vynadá, že tam nemám co chodit - silnice je fakt úzká) směrem zpět ke Canettu a zastavila se na bílých plážích (spiagge bianche...popravdě ale, mám v těch plážích na Liparech bordel, každý je nazývá jinak). No spíš šedé pláže. Sem byla navnazená na bílé oblázky a průhlednou tyrkysovou vodu a moc to tak nebylo. Což ovšem nic nemění na tom, že voda byla nádherně čistá a scenérie pláže nádherná. A byla jsem tu sama. Pak se mi nechtělo čekat na bus, tak jsem sešla do Canetta a odtud do centra a jen se modlila, abych nepotkala tamtoho chlápka.



Nakoupila jsem ještě nějaké suvenýrky a šla do Sfiziusy. Zajímavé, že se tu používá buongiorno a buonasera, ale se všemi (číšníky, řidiči autobusu..) se zdravíte ciao. Arrivederci jsem tu snad neslyšela, spíš ci vediamo (uvidíme se). Poslední večeře, tak pořádná. Spaghetti alla Sfiziusa, Misto arosto - grilované mořské plody, amaro a vínko. A poslední noc :(. Tak jsem z toho byla tak nějak smutná, že jsem šla ještě do pouličního baru, kde hrála živá hudba a byli tu jen samí asi obyvatelé Lipar. Dala jsem si několik koktejlů s čerstvým ovocem, měla hlubokou psychologickou chvilku u písničky "And she wiiiill be loveeed...", po cestě na hotel mě dohnal nějakej týpek s divnou ofinkou z baru, jestli se ještě nechci projít, tak jsem ho odpálkovala a šla spát mnohem později než bylo v plánu.






Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...