středa 15. června 2016

9.den, Lipari 30.5.2016

Nějak jsem nevěděla co, tak jsem se šla projít po Corsu, to se mi nikdy neomrzí, a pak zamířila ke katedrále Sv. Bartoloměje, který je patronem Eolijských ostrovů. Nějak naivně jsem si myslela, že abych mohla do celého toho komplexu vstoupit, musím zaplatit vstup do muzea. No, blbá já. Takže jsem zaplatila a přišel podobný pocit jako v Pompejích, spousta váz, sošek a já nevím čeho. Asi kdyby mě zajímala historie, tak to bude lepší. Byla tu i expozice ohledně vulkánologie a tak. Ale no...ne, muzea ne. 


Katedrála


Obsidián






Odpoledne jsem jela busem do Aquacalda na opačné straně ostrova. Busy tu jezdí každou hodinu po různých význačných místech, ale jedna jízda stojí 1.3 nebo 1.6 a když chcete na lince, která má tři zastávky vystoupit a zas nastoupit, musíte mít jízdenku zvlášt. Od šesti jízd mají nějaké zvýhodněné ceny, upřímně jsem to moc nepochopila. Navíc stánek s lístky byl pořád zavřený, tak jsem si to musela koupit u řidiče. Aquacalda byla pláž s velkými kameny, několikrát jsem se vykoupala, ale nijak uchvácená nebyla.
Acquacalda 

Pak jsem se zas nějak potulovala po centru a šla na večeři. Cestou tam sem minula stánek nabízející exkurze (už předem sem byla rozhodnutá, že mám zájem o cestu na Volcano, Panareu a Stromboli), takže když mě ten chlápek zastavil, jestli nemám zájem, dělala jsem trošku drahoty a získala malinkou slevu a pozvání na drink, které už jsem radši odmítla po panu Skůtrovi . Pak už zase Sfiziusa a špagety alla stromboli, který byly hafo pálivý a grilovaný mečoun.

Ne muzeum, ale můj hotel :) 





Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...